woensdag 2 november 2011

Granada!



Na Córdoba gingen we met de auto verder naar Granada. Omdat we op de weg elkaar uit het oog verloren hadden, zijn we met mijn auto wat gaan eten na het inchecken van het hostel. We hadden erg honger, maar bestormde niet gelijk de eerste de beste tapasbar-restaurant. En door onze zorgvuldig uitgekozen keuze, kwamen we in een typisch Spaans tapasbar-restaurant.
Binnen zat het helemaal vol met Spaanse mensen, de grond was bezaaid met servetjes en het oogde rommelig. We bestelde ons eten wat we samen wilde delen; salade, een plaat met gefrituurde vistapas (inktvis etc), kip met frietjes en gamba’s.
Doordat we uitgehongerd waren bestormde we het eten alsof ons leven er vanaf hing. Bij de eerste happen al, voelde ik me langzaam omhoog getild worden en zweefde ik boven alles uit. Het voelde alsof ik in de hemel was, zo lekker was het eten! Vooral de gamba’s, alsof er een engeltje op je tong piest. Dit was zo lekker gemaakt dat ik me zo gelukkig ervan voelde. En gelukkig voelde ik me niet alleen zo gelukkig, ook mijn medereisgenoten zaten intens te genieten van het heerlijke eten.
Na deze heerlijke maaltijd, konden we geen ‘pap’ meer zeggen en werd het tijd om naar het hostel te gaan en ons bed op te zoeken (het was immers al 24.00 uur en we hadden een lange dag achter de rug). Gelukkig konden we sportend naar huis, want ons hostel was 15 minuten lopen heuvel en trappen op. Fanatiek begonnen Daniel en ik met de trappen oprennen, maar stiekem is dat toch erg vermoeiend.
De volgende dag moesten we met zijn alle vroeg uit de veren. In Granada heb je namelijk het bekende ´Alhambra´ liggen. Dit is een middeleeuws paleis, echter geen kleine maar op een enorm terrein met ook Arabische invloeden. Dit is de bezichtiging van Andalucia (streek in Spanje waar Huelva ook inligt). Omdat  het zo populair is kan je kaarten bestellen via internet, deze waren echter al helemaal uitverkocht. En daarom moesten wij zo vroeg ons bed uit, want in de ochtend verkopen ze ook nog een bepaald aantal kaarten. En dus stonden wij om half 8 ’s ochtend in de rij en hadden we om kwart over 8 de tickets naar de Alhambra.
Binnen gekomen bij de Alhambra was er veel te zien. Prachtige tuingedeeltes en gebouwen/paleizen die je kon bezichtigen. Ondanks dat het erg bezienswaardig was, kreeg ik niet het wauw gevoel wat ik bij de Mezquita had in Córdoba. Maar toch was het erg mooi om te zien. Daarnaast was er een prachtig uitzicht over de stad, want de Alhambra lag boven op een heuvel/berg (volgens mij is het nog te klein voor een berg). Ook kon je in de verte gebergte zien met sneeuw erop. Ik heb sneeuw gezien!
Als laatste bij de Alhambra gingen we naar een speciaal paleis. Hierin zag je weer heel duidelijk de Arabische architectuur. Heel veel mooi kleine details, die bij elkaar een groots aanblik kregen.

Alhambra is zeker iets wat je gezien moet hebben, net als de Mezquita. Prachtige stijl en prachtige architectuur.

1 opmerking:

  1. Klinkt goed Lil!
    Lekker eten, goeie muziek, mooie plaatsen bezoeken, kleine mensen en sneeuw (?!) wat wil een mens nog meer :P

    Enjoy, ik volg je!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen